Автор |
Сообщение |
admin ®
Статус: Не в сети Стаж: 7 лет 1 месяц Сообщений: 23734 Репутация: 0 [+] [-] Откуда: Россия
|
Animating 2D Characters for Games in Blender
Год издания: 2015 Автор: Thorn A. Издательство: Cengage Learning PTR ISBN: 978-1-305-50184-3 Язык: Английский Формат: PDF Качество: Издательский макет или текст (eBook) Интерактивное оглавление: Да Количество страниц: 132 Описание: 2D games are incredibly popular these days and are played on many systems, including desktop computers and mobile devices. But creating pro-level graphics for them presents many technical challenges for artists, animators, and programmers. In ANIMATING 2D CHARACTERS FOR GAMES IN BLENDER, Alan Thorn offers a complete, step-by-step workflow for modeling, rigging, and animating 2D characters that perform well for real-time games—all using the powerful free software, Blender. Learn critical preparation and referencing techniques, how to model and build meshes optimally with a 2D production-line in mind, how to UV map and texture for animation, and how to rig, weight-paint, and animate 2D characters for a professional-grade result. Finally, see how to export your animated character for use in the Unity game engine. By the end of this book, you will have mastered a solid start-to-finish pipeline for creating animated 2D characters for games.ОглавлениеContentsIntroduction Chapter 1 Preparation and Modeling Step 1: Drawing Your Character Step 2: Importing Character References into Blender Step 3: Modeling from References Step 4: Optimizing Topology for Games and Animation Step 5: Housekeeping Conclusion Chapter 2 UV Mapping and Texturing Step 6: Removing Doubles Step 7: Creating the Character Atlas Texture Step 8: UV Preparation and Projection Step 9: Creating UV Islands and Mapping Step 10: Completing the Mapping Conclusion Chapter 3 Rigging, Bones, and Weights Step 11: Creating Armatures Step 12: Creating Bones Step 13: Skinning Step 14: Adjusting the Weighting Step 15: Applying Inverse Kinematics Conclusion Chapter 4 Animation Step 16: Preparing for Animation Step 17: Blocking In the Walk Cycle The Contact Pose The Passing Pose The Down Pose The Up Pose Step 18: Moving the Arms Conclusion Chapter 5 Exporting and Testing Step 19: Exporting Objects from Blender Step 20: Importing Objects into Unity Step 21: Configuring the Mesh Step 22: Testing the Mesh Conclusion
|
Вернуться к началу
|
Текущее время: 22-Ноя 21:06
Часовой пояс: UTC + 3
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям Вы можете скачивать файлы
|
|
!ВНИМАНИЕ!
Сайт не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете, чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами, и мы незамедлительно удалим ее. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несет ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!